Už v priebehu dodávky by sa dodané prvky mali skontrolovať, či sú v súlade s objednávkou, resp. s údajmi v dodacom liste. Pri údajoch o spotrebe materiálu z výroby je zahrnutý škárový rozostup 3-5 mm, ktorý je bežný v zmysle pokynov pre pokládku (škárovací materiál frakcie 0/2-4 mm). Dodávku je treba skontrolovať, či nevykazuje poškodenie prepravou, vizuálne chyby a pod. Sťažnosti kôli viditeľným chybám po pokládke nemožno prijať. Ukladanie dlažby sa v zásade vykonáva ponad hlavu, t.j. už z položenej plochy tak, že sa na podložie pri tom nevstupuje.
Dôležité:
Tam, kde sa vyskytuje väčšie dopravné zaťaženie, je potrebná pokládka dlažby do kríža. Pri pokládke jednotlivých dlažbových prvkov je potreba dodržiavať škárový rozostup s veľkosťou rastra 3-5 mm.
Kladač na stavenisku je zodpovedný za to, že vyššie uvedené škáry budú dodržané. Ani z výroby vytvarované dištančné telieska na dlažbových prvkoch nie sú náhradou za normálny rozmer škár. Tieto sú navrhnuté tak, aby sa zabrániloškrípavému dosadnutiu jednej dlaždice na druhú a tým aj nadmernému opotrebeniu hrán. Lícovaný priebeh dlažbových prvkov by mal byť pravidelne kontrolovaný pomocou šnúry alebo pravítka a v prípade korigovaný. Okrem toho platí základné pravidlo:
vždy klásť dlaždice zmiešané z cca 3 paliet. Je to jediný spôsob, ako sa vyhnúť výrazným rozdielom vo farbe, pretože na základe ich prírodnej suroviny zostanú dlažbové prvky prírodným produktom a tým prirodzene podliehajú určitým zmenám vo farbe. Odtiene aj pri jednofarebných povrchoch vplývajú na oživenie plochy.